WASIAT RASULULLAH:

"Sepeninggalan aku telah wafat kelak, akan muncul sebuah negeri di bawah angin, SAMUDERA namanya. Apabila terdengar kamu nama negeri itu, maka suruhlah sebuah bahtera untuk membawa perkakas dan alat kerajaan ke negeri itu serta ajarkan kepada mereka dua kalimah syahadah. Kerana dalam negeri itu kelak, ramai dari kalangan mereka yang akan menjadi wakil-wakil Allah. Tetapi, dalam pemergian kamu ke negeri itu, kamu hendaklah singgah mengambil seorang fakir di negeri Menggiri, bawalah fakir itu bersama-sama"

-sulalatus salatin-
Sheikh Muhammad Said Al-Linggi
Almarhum adalah salah seorang Ulama Mursyid yang terkenal sebagai Wali tujuh Tanah Melayu. Almarhum bertanggung jawab dalam menyebarkan Islam di Tanah Melayu dengan jalan Tariqat Ahmadiah Al-Idrisiah Ad-Dandarawiyyah. Tariqat ini masyhur di Negeri Sembilan.





Sejak kecil lagi aku sudah berpetualang ke Maqam Almarhum Sheikh Muhammad Said Al-Linggi bersama dengan Ayahanda ku yang tercintai menziarahi pusara seluruh kerabat Almarhum Sheikh Muhammad Said termasuk maqam Sheikh Abdullah, Sheikh Ahmad dan Sheikh Faiz b Sheikh Muhammad Said Al-Linggi.
0 Responses

I made this widget at MyFlashFetish.com.

  • There was an error in this gadget

    Ruangan Iklan

    Demi Masa


    I made this widget at MyFlashFetish.com.

    METERAI AKU

    Mari bersembang

    Followers

    Haul Imam Alwi Al-hadad